Dupa un sfarsit de saptamana in care am avut timp de ganduri si planuri, concluziile pe care le-am tras sunt urmatoarele: pentru aceasta calatorie este nevoie de un buget minim de 800 1500 de euro de persoana si 12-14 zile libere de la seful sau sefa ta :) (nu socotesc sambata si duminica) iar aceste zile sunt necesare doar daca acest program se va respecta.

Plecarea va fi intr-o joi oarecare  iar traseul aproximativ ar fi acesta:

Ziua 1 – Bucuresti – Nadlac – 600 de km in prima zi – pentru inceput, este chiar indicat sa mergi o distanta mai mare, esti entuziasmat, odihnit, abia astepti sa pleci etc. Atat eu cat si o gramada de prieteni am facut Bucuresti – Nadlac sau mai mult intr-o zi fara nici o problema. Sfatul meu pentru un drum de 5-6k de km este ca in primele zile sa-ti iei un avans de km cat mai mare (vei aprecia mai tarziu)
Ziua 2 – Nadlac – Sikluv Mlyn (Cehia), tot 600 de km (partea buna este ca sunt 530 de km pe autostrada), ca sa poposim in Sikluv Mlyn, satul construit in stilul vestului salbatic, unde insa indienii si vacarii (cowboy) impart aceasi masa daca este nevoie. Iar partea cea mai buna este ca  nu sunt pistolari pe aici, mancarea este buna, preturile sunt rezonabile iar cazarea incepe cu 7 euro pe noapte de persoana (da! 7 euro). Un link catre sat aici.


Ziua 3 – Zvole – Praga – Morina – 200 de km pana la superbul oras Praga de unde plecam si spre “America mare”, botezata astfel pentru ca roca rosie ii da un aspect asemanator cu cel din Grand Canyon… asa se lauda ei. Cert este faptul ca nici nu ai spune ca acest “canion” se afla la aproximativ 30 de km de Praga. Este la 10m de un drum national, insa este foarte putin vizitat. Din cauza copacilor de la marginea drumului, aceasta comoara nu este vizibila. Trebuie sa cunosti locul, sa stii unde opresti.

Sursa: karlstejnsko.cz

Ziua 4 – Praga – Rastatt (Germania) pana la frontiera cu Franta – 546 de km in total pe autostrada, ceea ce ma duce sa calculez teoretic ca avem nevoie de 6 ore pentru a ajunge pana aici. Din Praga si pana la Rastatt fiind doar autostrada, nu am observat ca pe traseul pe care il vom parcurge sa existe vreun punct turistic de interes. Singurul lucru care pana in momentul de fata ar fi de vizitat aici este fortificatia lui Maginot sau Maginot Line, cum i se mai spune, care are o lungime totala  de aprox 1.500 de km. Construita dupa primul razboi mondial pentru a se apara in cazul unui razboi precum si pentru a “cumpara” timp pentru ca armata franceza sa fie mobilizata. Din ce am gasit eu pe net, fortificatiile sunt cele mai interesante in drumul nostru, dar astept si accept propuneri in cazul in care am omis vreun punct de interes turistic.
Ziua 5 – Rastatt – Remis (Franta) in aceasta zi doar 386 de km prin Franta. Mergem incet, savuram privelistea si drumul, poate singurul lucru la care ne vom gandi acum este ca in Eastbourne sa nu fie innorat.
Ziua 6 – Remis – Eastbourne (Anglia) locul spre care am pornit din Bucuresti!

Source:http://twistedsifter.com/2012/05/picture-of-the-day-worlds-edge/

Din Remis si pana aici in total 425 de km dintre care 145 sunt cu feribotul pe mare de la Dieppe. In functie de cat timp va face feribotul, ne vom decide daca mergem “pe apa” sau “pe sub apa”; exista totusi si un tunel, doar ca este “un pic” mai incolo.

Ziua 7 – trebuie sa fie o zi in care ne vom relaxa, cand somnul va fi somn si ziua este petrecuta asa cum se cuvine. Urmeaza ca doar 10.000 de poze sa fie facute iar ce nu as vrea sa ratez este Stonehange-ul aflat la 200 de km de Eastbourne. Prefer sa sacrific Londra si cartierul ei supraevaluat Soho, precum si palatul regal, podul sau Big-Ben-ul pentru acest asezamant de pietre vechi de cel putin 5000 de ani… Mi se pare cu mult mai interesant decat Londra – Londra poate noaptea :)

Sursa: Wikipedia

Sa nu uitam nici faptul ca destul de aproape de Wiltshire (2 km de Stonehenge) se afla si orasul medieval Bath unde apa termala curge la suprafata de aproape 2.000 de ani – Parca nici asta nu as vrea sa ratez, dar vedem ce si cum. Aici este o poza cu baia termala – hmm…

Sursa: outandaboutlive.co.uk

Drumul spre casa nu trebuie sa fie plictisitor sau suparator, pentru ca pleci spre casa si din acest motiv cele mai faine serpentine si peisaje le-am ales la drumul de intoarcere, dar despre asta mai tarziu ;) pana aici sunt cca 3000 de km.

*Don’t frear dying, fear not living !


Comments

Leave a Comment

© Copyright Ivo Bobal. All Rights Reserved.