Ar cam fi timpul sa “dezvalui” si planul pentru drumul de intoarcere care trebuie sa fie mai frumos ca drumul dus pentru a te duce pe el cu placere :) Dupa Stonehenge vom trece prin Londra iar traseul din Bucuresti si pana aici va masura 3.200 de km. Urmeaza tura 2 prin Eurotunnel si prima oprire la Etretat in Normandia – Franta. Cum sa nu te opresti aici ?!

Sursa: http://justthetravel.com

Deci ziua 8 va fi de 680 km cu orpirea finala la Paris. La prima vedere 680 de km intr-o zi pare destul de mult. In functie de dispozitia fiecaruia, ne vom decide daca poposim la Paris sau il lasam pentru ziua 9. Toata ideea cu Paris este ca mi-as dori enorm de mult o poza cu motorul sub arcul lor de triumf sau cu turnul Eifel in spate. Nu ma judeca :) Uite o poza asemanatoare cu ceea ce vreau sa fac in Paris

Sursa: http://fwallpapers.com

Ziua 9 Paris – Lyon – 465 de km – Nu este Lyon o mare curiozitate a mea, doar ca este in drumul nostru spre poalele muntelui Mont Blanc. Iar ca sa fim pregatiti pentru el, vom poposi la Lyon ca sa vedem cu ce ne poate surprinde acest oras celebru.

Ziua 10 – De la Lyon pe langa Geneva spre orasul Chamonix care se afla la poalele celui mai inalt munte din UE ce se inalta pana la 4.810 m Mont Blac escaladat prima oara in 1786. Pana aici sunt 230 de km. Chamonix arata cam asa si sper ca au mancare buna :)

Sursa: tripadvisor.com

In continuarea traseului ne oprim prin Elvetia in orasul Chur situat si el la poalele Alpilor, drumul din Chamonix si pana aici se anunta a fi unul plin de serpentine printre munti, ceea ce sper ca va fi pe placul tuturor. Nu stiam de acest oras pana acuma si sper sa ne faca o mare placere sa trecem pe aici, iar ca sa recunosc, poza nocturna m-a convis ca merita sa vizitam acest oras: Ziua 11 – Chamonix – Chur – 300 de km printre munti ! abia astept !

Sursa: Flickr.com

A fost o data in 2005 daca nu ma insel cand am ajuns pentru prima oara in viata mea la italieni. Orasul Cortina D’ampezzo a fost printe cele vizitate de mine atunci, si tot ce imi aduc aminte este faptul ca era un drum superb pentru orice tip de motocicleta.  Fiind m-tii Dolomiti vom poposi la 1,224 m altitudine pentru a savura ultima zi in care mai avem parte de munti in acest traseu. 350 de km in ziua 12.

Srusa: italyheaven.co.uk

Ceea ce am ocolit in timpul Balcaniedei de anul trecut, nu as vrea sa omit anul acesta. Aici se afla Tolmin in Slovenia – Este momentul in care ne intoarcem in Balcani, adica locul cu oameni deosebiti ca sa nu mai vorbim de mancarea distincta. Tolmin este la 220 de km de Cortina iar drumul trece si prin Udine – de mai juca Torje acolo, poate ne opream ca sa il salutam… asa ne continuam drumul, ca la Tolmin sa dam de cateva colturi din rai. Presupun faptul ca apa este destul de rece aici, insa poti sa treci pe langa asa ceva fara a te opri ? Aceasta este ziua 13.

Sursa: http://www.slovenia.info

La gandirea traseului am avut tot timpul intrebari daca sa fie prin orasul x sau prin y insa de la Tolmin chiar se creaza o dilema mare. Ca sa ma intelegi, de aici si pana la Rijeka sunt 160 de km. O balaceala in mare nu cred ca ar strica, insa ne-am mai prelungi cu inca o zi calatoria. Presupun eu ca va fi o decizie ad-hoc de a merge spre Zagreb sau spre Rijeka in ziua 14. Spre Zagreb ar fi 250 de km. Sunt foarte indecis pe aceasta bucata de traseu :) Deci Rijeka sau Zagreb ?!

Sursa: http://www.nalas.eu

Sau

Sursa: http://www.guidescroatia.com

Dupa ce ne vom alege traseul Zagreb sau Rijeka si pe urma Zagreb, urmeaza drumul cu 4 posibile :) Una din posibilitati este de a merge la Nadlac pentru ca in ziua urmatoare sa ne intoarcem la Bucuresti. Este insa o varianta pe care as cosidera-o ultima. In schimb, as alege una dintre variantele Subotica respectiv Palic sau Novi Sad. Din nou, va fi la atitudinea grupului de a lua decizia. In total vom parcurge 7.000 de km iar spre finalul calatoriei mi se pare corect ca toti sa-si dea cu parerea despre urmatoarea destinatie. Partea frumoasa este ca dupa acest traseu, vom avea nevoie de o vacanta :))

Trebuie sa spun ca imi pare foarte rau faptul ca Grecia nu face parte din acest traseu. In urma cercetarilor pe care le-am facut “vanand” locuri superbe de prin europa, am dat peste o poza a unei pesteri din aceasta tara. Poate cu urmatoarea ocazie cand vom pleca intr-un alt tur care sper ca va cuprinde si o parte a Africii, sa trecem si pe aici. Poza m-a lasat fara aer pentru cateva secunde cand mi-a intalnit ochii.

Sursa: http://www.facebook.com/Amazingeurope

La primul calcul este un drum de aproximativ 16 zile cu un total de pana in 7.000 de km in functie de deciziile pe care le vom lua. Ca sa faci 7.000 de km in 16 zile poate sa fie destul de mult. Dupa experienta din Balcaniada pot spune ca 4.000 de km in 10 zile este foarte mult. Dar ca sa privim partea frumoasa, apuci sa vezi enorm de multe, intr-un timp asa scurt iar drumul este gandit pentru a savura fiecare km cu “pletele” in vant. Pana in momentul de fata stiu 4 persoane care mai vor sa vina pe acest traseu si ma bucur ca au decis acest lucru. Bugetul pentru calatoria totala trebuie sa fie pana in 2.000 de euro de persoana. Pentru 7.000 de km cu motocicleta benzina va fi de 600 de euro. Cazarea si masa cam 50 de euro de persoana pentru o zi si iti raman si bani pentru situatii neprevazute. Asa cum am mai spus in postul de inceput: Don’t fear dying, fear not living ! I’m Living !


Comments

No one has said anything yet.

Leave a Comment

© Copyright Ivo Bobal. All Rights Reserved.