I do as i feelAstazi am citit un articol din pemotoare.ro care nu este tocmai adevarat. Sorry, guys. In mare parte, ceea ce ati scris voi astazi este ok, insa Marlon Brando si filmul The Wild One nu a fost cel care a stabilit un “look” anume al unui motociclist, iar castile de motor au fost introduse obligatorii pentru ca firma dezvoltatoare avea un om bine platit in interiorul guvernului care a impins legea spre a fi promulgata in schimbul obtinerii unui profit substantial. Pe plan secundar, era limitarea stilului liber de a conduce, folosind siguranta soferului ca un mecanism de promovare.

Motociclist nu este neparat o “functie” ci este mai degraba o stare de spirit (dar nu trebuie sa va invat pe voi ce e motociclismul, o stiti sper). Atat filmul The Wild One (cat si vestimentatia aleasa pentru acest film) a fost copiat dupa stilul de viata al membrilor Hells Angels (si nu numai), care in anii 50, ca si acum, au fost foarte populari. De altfel, stilul lor de a fi liberi, de a conduce motociclete si de a petrece a fost ecranizat cu abundenta in anii 50-60, ceea ce a atras de la sine si cateva carti foarte bine vandute. Cizmele de aviator (pemotoare.ro  are dreptate aici) erau purtate de catre motociclisti pentru ca marea majoritate a motociclistilor din acea vreme erau piloti in armata sau soldati in Vietnam. Neexistand pe atunci un model anume de bocanci/cizme pentru condus/imagine, ei pur si simplu purtau ce aveau pe acasa. Geaca de piele, “imprumutata” si ea de la pilotii avioanelor de vanatoare sau bombardiere, a fost aleasa pentru ca “reprezenta masculinitatea”, secundar pentru faptul ca rezista mai bine la “trantele pe asfalt”

Casca de protectie nu a fost considerata  obligatorie decat dupa intamplarile mentionate mai sus si sunt de parere ca ar trebui sa ai posibilitatea de a alege daca vrei sau nu sa porti o casca de protectie. Personal o consider una absolut necesara pentru siguranta ta. Imi placea sa merg fara casca pana intr-o zi in care teribilistul din mine a gonit cu 160 de km/h pe motor si am despicat un porubel cu partea de jos a ochiului drept… mi-am spus ca nu voi mai face nici macar 1m fara casca de protectie in cap. Realizez si acum ca puteam sa seman mult cu captain Hook sau orice alt pirat care purta un patch negru la ochi… Se intampla prin 2008

160 km/h fara casca

Revenind, The Wild One copia un stil de viata, cel de a conduce o motocicleta si de a fi liber in alegerile tale. De altfel, filmul nici nu a avut un succes atat de mare. O alta ecranizare pe aceasi tema, care rula simultan, a fost mult mai apreciata si trebuie sa recunosc ca este un film mult mai bun. Motivul pentru care se poate considera ca The Wild One a fost cel care a definit imaginea unui motociclist este ca in timp s-a creat un respect pentru cel ce a fost Marlon Brando ca si actor. De aici si “necunostintele de cauza” in tratarea subiectelor ca acesta. Sa sutii ca acest film a determinat felul in care se imbraca astazi motociclistii este ca si cum ai spune ca Easy Rider este cel mai bun film moto.

Living a life you only dream about

Ca sa subliniez – vestimentatia aleasa sau motocicletele modificate fie pentru performanta, fie pentru un aspect mai aparte sau pentru a fi pe gustul soferului: toate acestea au fost “inventate” de anumiti “rebeli” ai vremurilor respective, iar producatorii s-au “mulat” in functie de ce anume cerea piata (de aici editiile si partile custom care se vand astazi) Atunci cand la motor aveai 4 viteze, cereai a 5-a. Acuma cand ai 5 – ceri sa ai 6 si tot timpul lucrurile se vor modifica pentru ca asa cerem noi, consumatorii –  noi, cei care stabilim sau definim un trend, precum s-a definit imaginea dura de motociclist pe care o intretinem cu mandrie. Ne caracterizeaza. Daca de maine toti cei care conduc un chopper vor refuza injectia iar cei care conduc motocicletele naked sau supersport vor cumpara doar modele cu monobrat – producatorii se vor “mula” din nou. Definita: vei primi ceea ce esti.

Va urez asfalt uscat, o bere rece la finalul drumului si o gagica sa va mentina in forma.


Comments

No one has said anything yet.

Leave a Comment

© Copyright Ivo Bobal. All Rights Reserved.