Vorba cantecului Viata la Tara, “cand te duci pe drumul mare, la plimbare,  este praf de nu te vezi,”  cam asa a fost majoritatea drumului pe care am fost sambata de dimineata si pana noaptea tarziu. Doar ca o paranteza, a fost pentru prima data cand m-am bucurat ca nu era asfalt pe unele sosele sau pe unele portiuni. Evident, pentru un traseu offroad, nu cauti asfalt :) Cauti un semn precum cel din dreapta in poza de mai jos :) Drumul 203G din jud. Buzau

DCIM104GOPRO

Ziua de sambata a inceput cu montarea camerelor pe masini, verificatul bateriilor la aparatele foto si, in cazul meu, aprovizionarea cu tigari destule, ca nu cumva sa raman fara… Oricum, abia in pauza apuci sa fumezi pentru ca un traseu offroad nu te lasa sa te relaxezi si oricum, nu este bine sa o faci. Am facut in total undeva la 200 de km in ziua aceasta si personal, am bifat mai multe “premiere”. Am fost prima data la vulcanii noroiosi, am fost prima data la focul viu, am mers pentru prima data pe un pod de lemn suspendat s.a.m.d

Traseul: am plecat de la Sarata Monteorum spre podul de lemn suspendat de la Viperesti pe drumul mai sus amintit care este partial nou asfaltat. Nu vad sa il termine curand :) De aici, muzeul chihlimbarului de la Colti a fost urmatoarea oprire pe un drum enorm de dubios… Imi place ca am fost la offroad, dar gaurile din asfaltul turnat in urma cu habar nu am cati ani, nu-mi plac. Daca mergi la muzeu, recomand o masina cu garda la sol inalta, altfel, recomand treapta 1 la relantiv.

De la Colti spre Alunis, in continuarea drumul spart ca sa vizitam nu neparat biserica rupestra cat sa vedem sapaturile in stanca de aici. Ma intreb cat timp le-a luat oamenilor sa le faca? Ce credeti?

Ca intr-un traseu de offroad veritabil, masa de pranz a fost pe “o lunca” in drum spre vulcanii noroiosi. Trebuie sa recunosc, mi-a fost dor sa iau o masa in aer liber, o surpriza marca Doru. Aveam nevoie sa ne “alimentam” pentru traseul care urma si pentru dealul pe care trebuia sa il urcam pe jos pentru a ajunge la focul viu. De retinut, dupa ce vizitati vulcanii noroiosi de la Paclele mici si de la Paclele mari, mai este o zona care se numeste vulcanii ascunsi. Aici se ajunge pe un drum care se numeste drumul petrolului. Exista pana si un semn la marginea drumul cu acest nume scris. Este drumul 97 in continuarea caruia, se ajunge in drumul 203K care duce spre canionul sarat si spre focul viu de la Lopatari, care de fapt, este pe langa satul Terca.

Ceea ce trebuie mentionat, pe drumul petrolului spre vulcanii ascunsi, in dreptul acestora, soseaua este interesanta, Este o iluzie optica, ai impresia ca drumul urca, scoti masina din treapta in care mergi iar masina “coboara” dealul, un lucru descoperit din greseala alaturi de Mircea. Un fenomen des intalnit pe anumite drumuri din Romania. Presupun ca stiti celebrul drum unde “urca apa” sau masina singura, dealul. Acelasi lucru este si aici :)

Despre focul viu de la Lopatari/Terca, personal va recomand sa vizitati acest loc pe inserate sau noaptea. Cum se ajunge aici? Sincer, fara o masina 4×4 este imposibil. Sincer. In continuarea drumului 203K dupa Lopatari, faceti dreapta pe drumul 159 din care iesiti din nou, aparent pe un drum fara un nume, care  duce in satul Terca. De aici, ajunsi la rau, recomandarea mea este sa urcati dealul pe jos. Treceti raul pe un “bustean” tineti “drumul” sapat de camioanele mari iar cand ajungeti sa vedeti un “altar” albastru cu o cruce pe el, daca imi amintesc bine, inseamna ca sunteti pe drumul cel bun. Urcati dealul pe care se afla acest “altar” iar in dreapta voastra veti zari focurile vii.

Aventura #goodyear4x4 in care am testat pneurile GoodYear s-a terminat duminica cu drumul spre casa care ne-a oferit si o satisfactie personala ce nu era “inclusa” in program. Intr-o curba, dupa un satuc in drum spre Bucuresti, impreuna cu Mircea zarim un batranel pe la 70-80 de ani care avea capota deschisa la masina si “mesterea” la motor. Decidem sa oprim, si spre satisfactia personala imensa, l-am ajutat pe om si a plecat mai departe. Ne-am intors in Bucuresti cu zambetul pe buze, si tind sa cred, ca pana si Fordul Kuga cu care eram, zmbea si el :)

Acuma poze :)

In drumul nostru am dat si peste alti baieti care au iesit la offroad

Fara asfalt

DCIM104GOPRO

La padurea de statui

Podul de la Viperesti

Masa :)DSC_3861

Drumul spre vulcanii noroiosi

Nu suntem pe Marte, suntem la vulcanii noroiosi

La Paclele mici

La vulcanii ascunsi

Poza cu ceea ce pozau baietii in “tabloul” de mai sus

Apusul de soare

Iar de aici, mergem pe jos

Pe acest “bustean” treci raul

Focul si privelistea de sus

Atat :) Va las cu un video marca Razvan si prin a va spune ca oricare dintre voi poate participa daca se inscrie aici si este tras la sorti ;) Poate ne vedem la final.